“Някои компании вероятно анализират възможността да монетаризират достъпа до нивата на батериите,” пише той. “Когато батерията пада потребителите може да се окажат склонни на някои иначе различни при други обстоятелства решения и, евентуално, биха били по-склонни да платят повече за дадени услуги”.

Като илюстрация, преди два месеца шефът за икономическото развитие на Uber Кийт Чен, каза, че компанията е следила нивата на батериите на своите клиенти, тъй като е знаела, че клиентите са значително по-склонни да платят по-висока цена за такси, когато батерията им е пред падане.

Олейник подчертава, че последните резултати на Енгълхард и Нараянан, които откриха два съмнителни скрипта за проследяване, разпространени широко в Интернет, които използват статуса на батериите.

Най-лошата новина за тази атака срещу личната сигурност на потребителите е, че на практика не съществува начин да се предпазите от нея. Нищо не работи: изтриването на кукитата от браузъра и дори използването на Виртуални Частни Мрежи (VPN) и блокери на рекламите (AdBlockers) не могат да разрешат този проблем.

Единственият изход е да ... включите мобилното си устройство в електрическата мрежа.

Източник: Hacker News