Разходете се с „летящия влак“ през Германия – такава, каквато е била през 1902-ра
YouTuber-ът Денис Шираев използва архивни кадри от 1902-ра на немския „летящ влак“ и ги модернизира по един наистина забележителен начин, достоен за 2021-ва. Влакът, който работи до ден днешен, ви отвежда на едно виртуално пътешествие из днешен Вупертал и показва живота на хората от началото на XX век. Усещането е забележително и 60-те кадъра в секунда ще ви накарат да се чувствате така, сякаш наистина сте се върнали назад във времето.
Видеото показва кадри на файтони, теглени от коне, на деца, играещи си на улицата, както и на самата река Вупер. Те представляват особено голям интерес за историците, тъй като е същинска рядкост да се попадне на нещо толкова детайлно.
Не за първи път Шираев оцветява и подобрява качеството на архивни видеа. Той е изпълнителен директор на neural.love – компания, която подобрява качеството на старите кадри и плавността, с която самите видеа се изпълняват. Как? С помощта на неврални мрежи и изкуствен интелект.
Първоизточникът на видеото, което само по себе си е не по-малко впечатляващо, е част от колекцията на Музея за съвременно изкуство. То е заснето с 68мм Biograph, което (за времето си) е предоставяло завидни детайли. Всичко обаче изглежда в пъти по-добре в 4k и 60 кадъра в секунда, нали?
„Летящият влак“, наричан още Wuppertal Schwebebahn, преминава през някогашните градове Елдерфелд, Ронсдорф, Кроненберг, Вовинкел и Бармен, обяснява Денис. Днес те са обединени в рамките на един голям град в Западна Германия, наречен Вупертал и в който живеят приблизително 355 100 души.
Що се отнася до Schwebebahn, това е най-старият електрически влак тип окачена железница в света. Той е пуснат за първи път през 1901-ва и е свързвал множество градски райони. Въпреки че е изключително стар, той работи и до ден днешен (макар и да е сравнително модернизиран през 1997-а).
Общата дължина на пътя е 13,3 км: от тях 10 км преминават над руслото на река Вупер на височина около 12 м, останалите 3,3 км – над улиците на града на височина около 8 м. Максималната скорост на влаковете е 60 км/ч., а средната експлоатационна скорост:28 км/ч. Годишният пътникопоток е повече от 25 млн. души. Токозаахранване: 600 V., максимален наклон на трасето: 40%, средно разстояние между станциите: 700 м, продължителност на пътуването: 28 мин.
Източник: IFLScience