„Мерцедес-Бенц“ ограничи пълната производителност на някои свои електрически автомобили – техните шофьори ще могат да се възползват от тях само ако платят абонамент от порядъка на 1200 долара на година. Компанията твърди, че това „увеличение на ускорението“ ще доведе до „по-добра производителност на Mercedes-EQ EQE и Mercedes-EQ EQS. Нейният ход обаче бе посрещнат с остра критика.

Въпросните коли вървят на пазара от £74,350 до £161,860 ($89,817 - $195,929). Абонаментът, който според „Мерцедес-Бенц“ ще бъде достъпен „съвсем скоро“, ще позволи на превозните средства да ускоряват от 0 до 60 мили (96 км) в час с една идея по-бързо – горе-долу с 1 секунда.

Тази опция ще бъде достъпна в САЩ. Компанията заяви пред Би Би Си, че тя няма да бъде въведена във Великобритания.

„Мерцедес-Бенц“ твърди, че "увеличаването на ускорението повишава още повече тази производителност: електронното увеличаване на мощността на двигателя увеличава значително и т.нар. въртящ момент" и "Фината настройка на електромоторите увеличава максималната мощност [киловат] на вашия Mercedes-EQ с 20 до 24%, в зависимост от първоначалната мощност, [с която превозното средство излиза] от завода. Въртящият момент също се увеличава, което позволява на вашия автомобил да ускорява забележимо по-бързо и по-мощно."

Мнозина обаче изтъкват, че това е софтуерен, а не хардуерен ъпгрейд. Съответно автомобилите вее разполагат с физическата способност да постигнат своя пълен потенциал. Ето защо изглежда, че компанията умишлено ги отслабва, за да накара потребителите да плащат повече.

„Мерцедес-Бенц“ върви по пътя на „Тесла“, която също въведе увеличение в ускорението – ъпгрейд на стойност 2000 долара, който също съкращава времето за ускорение от 0 до 60 мили в час. Хакери обаче успяха да преодолеят системата и да заобиколят плащането и според последните новини „ъпгрейдът“ вече не е достъпен за някои автомобили.

Източник: IFLScience