Google изследва ефекта от карантината в България
С 66% е спаднала търговията на дребно в България според анализ на технологичният гигант Google. Той е изготвен специално, за да изследва въздействието от карантината и наложените мерки в страната ни. Данните, проследени от технологичната компания обхващат трафика в ресторанти, кафенета, молове, музеи, библиотеки и театри в периода 16 февруари – 29 март, пише Мениджър Нюз.
Докладът е изготвен, за да помогне на държавните власти и населението да добият представа за отраженията на социалното дистанциране, свързано с коронавируса COVID-19.
От компанията уточняват, че докладът не трябва да се използва за медицински цели, както и за прогностични. От Google уточняват още, че данните варират спрямо различните региони.
В проверения от технологичната компания период е регистрират и 36-процентов спад в посещенията на супермаркети, аптеки, дрогерии. За София град са отчетени 35% по-малко трафик към хранителните магазини и аптеките, а в Пловдив то е 38%.
При парковете, където разходките бяха напълно забранени наскоро се забелязва 32% по-малко трафик. Тук обаче трябва да отбележим, че въпреки забраната за разходки в паркове, наложена на 20 март, беше запазена възможността да бъдат посещавани от собственици на домашни любимци. Също така, изследвания от Google период е за времето от 16 февруари до 29 март, тоест, в отчета попадат само последните 9 дни от въведената забрана.
Транспортът е сред най-засегнатите сектори, като според доклада на Google, използването на обществен транспорт е претърпяло 58-процентов спад. Това включва пътувания с градски транспорт, междуградски автобуси и влакове.
Движението за работните места е намаляло с 29%. За отбелязване е също, че според доклада активността в столицата е намаляла повече отколкото средно в страната.
Пълните данни по области може да видите тук.