През 2017 г. DMS  -  Единният дарителски номер в България става на 10 години. За този период през платформата са изпратени близо 7,5 млн. дарителски SMS-а в подкрепа на различни каузи.

Стартира през май 2007 г. с 4 кампании. Към момента активните кампании са 92, а за целия 10-годишен период  системата е дала възможност на повече от 700 кампании да набират средства за своите каузи. Дарителите са изпратили малко над 7,5 млн. SMS и са набрани над 7 млн. лв.

Според проучване на Алфа рисърч, направено по поръчка на БДФ, близо 78 % от хората, дарили през 2016 г., са използвали като дарение именно SMS.

Преди две години, през 2015 г. платформата DMS се разширява с нови технологични възможности – въведени са механизми за даряване онлайн и възможности за SMS абонамент с 2 или 5 лева.  Дарителството със SMS-и продължава да е предпочитаният начин за подкрепа на каузите в DMS – 85% от общата сума за 2016 г. (976 720 лв.) е от благотворителни SMS-и,  съответно делът на онлайн даренията е 15%. Запазва се положителната тенденция от 2015 г. да се увеличава ръстът на онлайн даренията. Увеличава се и броят на дарителите, пожелали да сключат договор за дарение и да получат удостоверение за направените дарения. За 2016 г. са сключени 74 индивидуални договора за направени онлайн дарения за обща сума от 26 386 лв. 

В следващите редове ще ви представим 10 истории по случай 10-годишнината на DNS...

1. ВСИЧКИ ЗА ЕДИН. DMS ZAEDNO

2014-та ще бъде запомнена като годината на големите наводнения. Половин България беше под вода.

На 19 юни вечерта Варна бе пометена от потоп, като най-тежки бяха пораженията в квартал Аспарухово – десет жертви и почти пълно опустошение. Цяла Североизточна България бе залята от сериозни наводнения -  най-много дъжд се изля в Шабла, Добрич също обяви бедствено положение с две жертви и блокирани пътища и обществен живот. Последваха  Мизия, Бургас, Хасково, Габрово, Велико Търново, Бяла Слатина, Приморско – и навсякъде историите са едни и същи, опустошение, разруха, безпомощност.

Но имаше още нещо, което придошлите води отнесоха със себе си – и това беше често споделяното разбиране, че ние, българите, не сме солидарни, не се грижим един за друг и гледаме предимно себе си. Ден след трагедията във Варна хиляди доброволци от цялата страна започнаха да се стичат в морската ни столица, за да помагат на бедстващите хора.

А по всички национални телевизии се появи DMS ZAEDNO – и кампанията „Заедно в бедствието“ за часове се превърна в национална кауза. За няколко кратки месеца българските граждани дариха със sms-и и по банков път над 1 213 000 лева и още предметни дарения на стойност над 71 000 лева за най-засегнатите във Варна, Добрич, Дряново, Велико Търново, Мизия, Своге.

По този начин най-голямата DMS кампания в историята на единния дарителски номер се превърна в надежда за хиляди хора – във Велико Търново 138 домакинства получиха ваучери за мебели и бяла техника, 439 домакинства в Добрич и 39 в Дряново получиха финансова подкрепа, на повече от 90 души  в Мизия, настанени във фургони и в социалното общежитие, бяха поети сметките за отопление и вода за 6 месеца, а 350 души получаваха хранителни пакети с дарения в храни и ваучери с помощта на Българската хранителна банка.

Във Варна бяха закупени 8 апартамента в район Аспарухово. С помощта на администрацията в тях бяха настанени 8 семейства с тежък социален и здравословен статус  -  хора с увреждания, възрастни хора, семейства с деца в училищна възраст.

С малка част от средствата беше купено оборудване за доброволците във Варна и Добрич – лопати, маски, ръкавици и др., което после бе транспортирано до Мизия.

Кампанията "Заедно в бедствието"  бе подкрепена от Нова ТВ, БНР, БНТ, България Он Еър и много други, а изразховането на средствата се управляваше от обществен съвет.

И така, през 2014 година българите доказахме, не на думи, а с дела, че не сме забравили какво е съпричастност и щедрост.