Призът за най-голяма птица се връчва на щрауса – или още известен като камилска птица. Мъжкият тежи до 150 кг и достига височина до 2.5 м. Внушително нали? С тези габарити на щрауса му е доста трудно да лети, затова пък при бягане развива забележителната скорост от 70 км/ч.

Според археологическите проучвания щраусите съществуват от преди седем милиона години, което ги превръща в едни от най-древните, оцелели и до днес птици на Земята. Имат вид на праисторически същества с дългите си силни крака и стъпала, наподобяващи динозавърските.

Щраусът е и птицата, която снася най-големите яйца. Те тежат до 2 кг и са с диаметър от 15 см, а обемът им се равнява на цели 24 кокоши яйца. По този начин заслужено намират място в класацията на най-големите яйца в света. В съотношение с големината на тялото на възрастното животно обаче яйцата им всъщност са сред най-малките.

Любопитен факт: Щраусите са единствените птици, които танцуват по време на чифтосването. Особено забележимо е рано сутрин, когато няколко птици в група започват да танцуват в кръг на пръсти с разтворени криле. Скоро към танца се присъединява спонтанно цялата група.

Щраусите живеят до 70 години.