Едни от най-редките видове жирафи – белите, са на прага на изчезване, след като единственият женски бе убит от бракониери. Останките на майката и малкото ѝ са били открити от рейнджъри в Светилището за диви животни в Кения. Службите на Светилището са били извикани, защото в последно време животните не са забелязвани. След обстойно проучване на скелетите им, се уточнило, че са мъртви от поне четири месеца.

„Това е много тъжен ден за Кения. Ние сме единствената световна общност, която пази белите жирафи.“, заяви Мохамед Ахмедор – мениджър на резервата.

Това е голям удар върху усилията за опазване и съхраняване на редките и уникални видове. Така в страната остана само един мъжки бял жираф. Извършва се разследване кой и кога е умъртвил животните.

Кенийският женски бял жираф бе забелязан първо през 2017-та, заедно с двете си малки. Семейството живя в границите на Светилището и се превърна в любимо на туристите. Жирафите се превърнаха в истински медийни звезди, а спокойният им нрав и безстрашие от хора разтопи милиони сърца.

Прекрасните африкански създания не са албиноси. Техният бял цвят е в последствие на левкизъм, при което кожните клетки не могат да произвеждат пигмент. Генетичното състояние не е опасно и по никакъв начин не вреди на начина им на живот.