Зависи ли нуждата ни от сън от възрастта ни?

31 май 2019 г., 09:11
1927

kudla / Shutterstock

Всеки от нас познава хора, които твърдят, че могат да изкарат с не повече от 5-6 часа сън на денонощие, но вероятно те или лъжат, или се насилват прекалено много не без помощта на обилно количество кафе, пише Business Insider.

Преди време Националната фондация за сън на САЩ обяви най-новите си препоръки за това от колко часа сън се нуждаят хората. Тя не променя основния постулат за 7 до 9 часа сън за възрастни, но на практика указанията за всички останали възрастови групи са били променени с мъничко.

Всеки човек се нуждае от определено количество сън и препоръчителните часове по-долу ще ви помогнат да се ориентирате по-добре и да разберете кое е здравословно за вас и семейството ви.

Докато разглеждате разбивката, имайте предвид, че препоръчителната дневна доза сън се определя от възрастовата група, в която попадате. От друга страна, спането повече или по-малко от предписаното почти винаги означава, че поведението ви е нездравословно.

Наспивате ли се достатъчно? Ето колко часа са препоръчителни в зависимост от вашата възраст.

Възрастен над 65 г. - 7-8 часа. Над 9 часа сън не се препоръчва.

Възрастен между 26 и 64 години  – 7-9 часа. Над 10 часа сън не се препоръчва.

Младежи (18 и 25 години) – 7-9 часа.

Тийнейджър (17-17 години) – 8-10 часа. Над 11 часа не се препоръчва.

Ученик (6-13 години) – 9-11 часа. Над 12 часа не се препоръчва.

Предучилищна възраст (3-5 години) – 10-13 часа. Над 14 часа не се препоръчва.

Малко дете (1-2 години) – 11-14 часа сън. 9-10 или 15-16 също може да е подходящо.

Бебе (4-11 месеца) – 12-15 часа сън. 10-11 или 16-18 също може да е подходящо.

Новородено (0-3 месеца) – 14-17 часа сън. 11-13 или 18-19 също може да е подходящо.

Ключови думи:
Коментари