Всеки път, когато кучето ви направи това, което сте го накарали да направи и за което е било тренирано в продължение на месеци, вие възкликвате “Умно момче” и разцъфвате в усмивка от интелекта на четириногия си домашен любимец. “Кой е най-умният?”, риторично питате след това. Разбира се, вашето куче. Е, според науката може би това не е точно така. Учени установиха, че кучешката интелигентност въобще не е това, за което я смятат заслепените собственици. По научните стандарти тя е просто “напълно стандартна”.

Досега се смяташе, че кучетата са много по-интелигентни от котките, защото имат много по-висока плътност на невроните в мозъка. Но учените са установили наскоро, че невронната плътност не се превежда директно в интелигентност. Те са провели метаанализ на повече от 300 животински вида, като резултатите недвусмислено са показали, че в няколко конкретни случаи, интелигентността на кучетата е ясно преекспонирана. И особено, когато съперници по интелект се оказват животни като вълците, котките, шимпанзетата, гълъбите, хиените, конете и делфините. В тези случаи, кучето просто остава сериозно назад.