Бременността често не е просто щастливо събитие, а истинско изпитание. При някои всичко се случва по план, при други върви в комплект с редица усложнения.

Учени от Дания дадоха отговор на загадката кой е най-благоприятният сезон за зачеване на бебе и кога рискът от усложнения (хипертония) за бъдещата майка е най-нисък . Резултатите са публикувани в престижното списание Acta Obstetricia et Gynecologica Scandinavica

Високото кръвно налягане и прееклампсията са едни от най-честите причини за усложнения и смъртност както при майката , така и при бебето. Те обикновено се случват във втората половина на бременността.

Ако бебето се зачене през зимата, този риск е значително по-нисък, установиха учените при анализ на данни от състоянието на 50 665 жени, които са забременели в периода 1989 до 2010. Учените установиха, че степента на риск, зависи от сезона, през който жената забременява. Той започва да нараства от пролетта и достига пик в средата на лятото - през юни и август. Затова пък е нисък през зимата. Учените допускат, че това е свързано със сезонните колебания на нивата на витамин D.

„Нашите резултати са от особено значение, защото е възможно именно колебанията на витамин D, да отключват хипертоничната болест и прееклампсия. Подобна хипотеза имаше и преди, но сега тя бе доказана“, каза Кристин Рор Томсън.

Преди 2 години израелски специалистите изясниха, че качеството спермата също се влияе от сезоните. И е на-добра през пролетта. Защото в този период на годината слънчевото грее се увеличава, което влияе на системата хипоталамус-хипофиза. В организма на мъжа се увеличава нивото на хормона серотонин и на гонадотропина.

А освен това заченатите бебета през пролетта има по-здрав имунитет.

Виж още: Това е оптималната възраст за раждане