Тези 10 хигиенни навика влияят отрицателно на здравето ни

20 юни 2019 г., 12:01
7053

Shutterstock

Вероятно си мислите, че правите всичко възможно, за да поддържате добра хигиена. Все пак, това ни гарантира добро здраве, нали?

Вместо да използваме кърпи, сушим ръцете, киснем чиниите в пълната със сапун мивка, търкаме чашата си за кафе упорито всеки ден.

Всъщност обаче, сешоарите за ръце са преносители на инфекции. Мократа мивка дори е по-опасна от седалката на тоалетната, а чистата чаша няма да ви избави от микробите, криещи се в кафе машината.

1. Киснете съдовете в мивката

Мивката е рай за бактериите - тук ще откриете салмонела, стафилококи и какво ли още не.

Какво можем да направим, за да избегнем тези болести? Просто мийте съдовете непосредствено сред употреба, както и след контакт с храни, като риба, сурово месо, млечни продукти и зеленчуци.

Не е добра идея да съберете всички мръсни чаши и чинии в мивката. По-лесно е, но не и нехигиенично.

2. Миете ръцете си с гореща вода

Според някои учени не температурата на водата, а времетраенето на миенето оказва ефект върху разпространението на микроби. За 5 секунди не бихте измили нищо, но за 30 секунди можете да убиете всички бактерии по ръцете си.

От друга страна, горещата вода просто намалява защитните функции на кожата и дори може да предизвика дразнене или дерматит.

3. Тренировка с грим

Понякога се втурваме от офиса към фитнес залата и си мислим, че времето, което ще изхабим за сваляне на грима, в крайна сметка може да бъде спестено. Същата работа ще свърши и душът след тренировката.

Въпреки това обаче, по време на тренировката нашата кожа трябва да диша. Ако носите грим, това може да доведе до запушване на порите. В резултат на това сте по-податливи на кожни проблеми.

4. Използване на сешоар за ръце
Фактът, че не докосваме сешоара с ръцете си, е само илюзия за чистота. Всъщност електрическите сешоари са доста нехигиенични: те хващат много бактерии и ги разпръскват с въздушния поток.

Така те могат да попаднат в белите ни дробове или по кожата. Хартиените кърпи са по-ефективни и по-хигиенични.

5. Използвайте найлоновите торбички от храна само веднъж

Торбата, използвана повече от веднъж, има много микроби върху нея. Ако сте купили сурово месо в торбичка (дори и да е било опаковано), има вероятност бактериите да се разпространят и върху други продукти, особено плодове и зеленчуци.

Решението е да използвате торба за еднократна употреба или торба, която ще трябва да миете всеки път.

Какво се случва с тялото ви, когато не се къпете?Миризмата далече не е единственият проблем

6. Рязане на месо и зеленчуци на една и съща дъска

Микробиологът д-р Чарлс Герба, твърди, че дъската за рязане съдържа 200 пъти повече бактерии, отколкото тоалетната седалка.

Ако я използвате за сурово месо, тя може да е преносител на салмонела и кампилобактер - двете най-разпространени причини за хранително натравяне.

Решението е да се използват две различни дъски за рязане на месо и зеленчуци, както и да се изберат стъклените пред дървените.

7. Използване на кафемашина

Резервоарът на кафе машината е подходяща среда за развитието на различни видове бактерии. Има повече микроби в кафемашината в офиса, отколкото на дръжката на вратата на тоалетната в дома ви.

За да защитите здравето си, мийте резервоара възможно най-често, като използвате много гореща вода и сапун за миене на съдове.

8. Държите телефона в чантата ви

Може да изглежда, че чантата е най-доброто място, на което телефонът ви е напълно защитен от околната среда, но това не е вярно.

По-добре е той да се държи в джоба и задърлжително да се постави в калъф - по този начин се замърсява по-малко с микроби.

Средният статистическият мобилен телефон е 10 пъти по-мръсен от тоалетната миния. Затова не е лоша идея всеки ден да го забърсвате с мокра кърпичка.

9. Почистване на зимните дрехи през пролетта

Колко често решавате да хвърлите ръкавиците и шала в кошницата за пране? Специалистите препоръчват да перете шапки, шалове и ръкавици веднъж на всеки 1-2 седмици.

Тези дрехи се свързват с устата и носа ни, като натрупват микроби и нашата имунна система може да отслабне, ако има постоянен контакт с тях.

10. Размразяване на храна на стайна температура

Ние рядко мислим за начина, по който температурата на околната среда и скоростта на размразяване оказват влияние върху качеството на храната.

Оставянето на месото и рибата да се размразяват директно на плота в кухнята е вредно. За да се предотврати умножаването на микробите, е по-добре да оставите тези храни на рафта в хладилника.