Инженери от Университета на Шефилд в Англия създадоха микроскопична ракета, която един ден може да бъде директно инжектирана в човешкото тяло, за да доставя лекарства или да унищожава ракови клетки.

Това не е първият път, когато виждаме миниатюрна ракета, създадена да се придвижва в течна среда като кръв или човешки серум, но новото изобретение е по-малко, по-евтино и по-безопасно от всичко, създадено до момента. Използвайки 3D принтер, който смесва течна коприна с ензим, учените създават двигателя на ракетата. Когато напоената с ензим структура бъде поставена в течност и снабдена с водород за гориво, ензимът реагира и създава кислородни мехурчета, които придвижват малката ракета напред. Променяйки локацията на ензима, учените пък са в състояние да направляват траекторията на движение.

Диаметърът на ракетата е едва 100 микрона, което е колкото дебелината на един косъм от косата ни, което прави инжектирането в тялото възможно, изтъква PopSci.

За момента, мини-ракетите все още не са готови за нормална употреба, тъй като използването на задвижване гориво е токсично за човека. Освен това, мехурчетата кислород в тялото също не са добре дошли. Ето защо, учените тепърва ще се опитат да надградят над съществуващата концепция, докато стигнат фаза, която позволява безопасното използване на ракетата.