Излагането на вече забранения пестицид ДДТ може да увеличи риска от развиване на болестта на Алцхаймер, съобщава ВВС, цитирайки американски учени. Ново проучване показва, че пациенти с Алцхаймер имат до 4 пъти по-високи нива на ДДТ в телата си, отколкото здравите хора. Пестицидът ДДТ бе широко използван в годините след Втората световна война за контрол на разпространението на малария, както и за защита на посевите в земеделието. Той обаче бе забранен през 1972 г. в Съединените щати и много други страни.

Екип учени от университетите Ратгърс и Емъри е тествал 86 души с Алцхаймер и е установил, че нивото на остатъци от ДДТ в кръвта им е 4 пъти по-голямо от това на 79 здрави хора на сходна възраст и произход. Учените все пак не бързат със заключенията, тъй като болестта на Алцхаймер предхожда използването на ДДТ, но смятат, че химикалите в ДДТ са свързани с развитието на амилоидни плаки в мозъка, които се смятат за един от основните символи на опасната болест, тъй като водят до смъртта на мозъчните клетки.