Екип от учени от университета Харвард смятат, че могат да възкресят отдавна измрелите вълнисти мамути, като клонират клетки от живи слонове, в които да бъде вкарана част от синтезирана мамутска ДНК. Но това не е просто носталгична игра с древните ледени епохи, а има съвсем практична цел. Според екипа, ако подобно същество, което до голяма степен наподобява мамута, бъде пуснато на свобода в тундрата на Арктика, то може да помогне, за да се намалят емисиите на парников газ от земята и за да се намалят значително бъдещите емисии, в условията на климатичната промяна, която претърпява планетата днес.

Всъщност, учените експериментират с подобни модели от над 20 години. Арктическите земи са покрити със земя, която е известна като пермфрост, и която е замръзнала от епохата на Плейстоцена досега. Тя съдържа огромни количества въглерод от умрелите растения, които са замразени. И според оценките на учените, количеството “заключен” въглерод е два пъти по-голямо от това, което се намира в момента в атмосферата. И ако то се издигне нагоре, освободено от глобалното затопляне, ще има сериозен негативен ефект върху атмосферата. Според учените, ако мамутите започнат да кръстосват степите на Арктика отново, това ще възстанови екосистемата напълно. И понеже тревата абсорбира по-малко слънчева светлина от дърветата, това ще направи така, че земята да поема по-малко топлина и ще запази замръзналите басейни от въглерод в продължение на много по-дълго време, запазвайки климата на Земята.