Откриха причината за синдрома на хроничната умора

21 март 2018 г., 15:37
2205

Copyright: STUDIO GRAND OUEST / Shutterstock

След дълъг период на неяснота за природата на т.н. Синдром на хроничната умора, екип от холандски учени установи истинската биологическа причина за състоянието, което е толкова широко разпространено. Екип от университета в Грьонинген установи съществуването на връзка между синдрома на хроничната умора, известен и като миалгичен енцефаломиелит, и занижените нива на хормоните на тироидната жлеза. Състоянието е характерно с дълготрайна умора, проблеми със съня, трудности с ясното мислене и множество други физически симптоми, като дискомфорт, тежести и болки.

Сериозността на симптомите и тяхното разпространение, което засега над 1 милион американци и около 2.6 % от населението на планетата, превърна синдрома в едно от най-противоречивите медицински състояния, непрекъснато критикувано както от пациенти, така и от медици, за неадекватното му разбиране и лечение. Но резултатите от новото изследване, проведено от екипа на биохимика Бегона Руис-Нунес, е проучило тироидните хормони и маркерите за възпаление при 98 пациенти със синдрома, като за обективно сравнение е била включена и контролна група от 99 здрави участници.  Установило се е, че страдащите от синдрома на хроничната умора са имали понижени нива на два ключови тироидни хормона – трийодотиронин (Т3) и тироксин (Т4).