Една от всеки 8 двойки има проблеми със забременяването или износването на бебето до термина. Само в САЩ повече от 11 процента от жените търсят помощ при медицински асистирано оплождане.

Ново изследване, наречено “Диета за зачеване”, е проучило данни от 18 000 жени, които са се опитвали да заченат. То е проследило техните диетични навици и начин на живот за период от цели 8 години.

Участниците са следвали диета, която се е състояла основно от растителни храни, като зеленчуци, плодове, зърнени храни и бобови растения. В допълнение дамите са приемали богати на протеини храни, здравословни мазнини и малки количества пълномаслени млечни продукти.

Учените са установили, че един определен модел на хранене е бил свързан с 66% по–нисък риск от овулационно безплодие, както и 27% по-нисък риск от безплодие поради други причини. При него трябва да се намали животинският протеин, да се приемат въглехидрати от пълнозърнени храни и да се разпределят по протежение на целия ден.

Не на последно място - зеленчуците, бобовите култури (и особено лещата) увеличават шанса да заченете.