След като има безброй вируси във водата и на земята е нормално да се очаква да има вируси и в небето. И – няма да повярвате. Учени току що откриха, че стотици милиони вируси на ден “кацат” в най-ниския слой от атмосферата. Това може да обясни мистериозния феномен когато почти идентични вируси се оказват на много различни географски места и сред много различни екологически среди. От всички микроби на планетата, вирусите са най-многобройни, с количество от порядъка на 10 на 30 степен само в океана. И, разбира се, вирусите са повече от способни да пътуват по въздуха, всъщност, това е техния предпочитан метод за разпространение.

При предишни изследвания се оказа, че около трилион вируси на квадратен метър падат всеки ден. Но цифрите бяха опровергани като твърде консервативни. “Всеки ден, повече от 800 трилиона вируса на квадратен метър се оказват над ниските слоеве на атмосферата, което е по 25 вируса за всеки канадски жител, за да получите математиката в перспектива”, обяснява Къртис Сътъл от университета в Британска Колумбия. Той е един от водещите автори на изследването, което е имало за цел да идентифицира броя вируси, които се изстрелват в свободните слоеве на тропосферата, над ниските слоеве на атмосферата. Това е планетарния слой, където се формират метеорологичните условия, но под стратосферата, където летят самолетите.