Учени откриха в калните води на японски горещ извор нов вирус, който звучи така, сякаш е дошъл от древногръцките легенди.

Т.нар. „Медузавирус“, кръстен очевидно на митичното същество Медуза, може да превръща своите жертви в „камък“. Той принадлежи на групата на “гигантските вируси”, които имат впечатляващо огромни геноми в сравнение с повечето други вируси.

Вирусът заразява едноклетъчни организми, като ги кара да образуват дебела външна обвивка и да преминават в латентно състояние. Амебите преминават в такова състояние в отговор на стресиращи промени в околната среда.

Външният пласт на този уникален вирус е покрита и със стотици шипове със сферични глави, които предпазват генетичния му материал. Изследователите от Токийския университет твърдят, че необикновеният вид принадлежи към едно изцяло ново семейство „гигантски вируси“ – Medusaviridae. Те са категорични, че той ще им помогне да научат повече за това как точно този тип вируси са преплели пътищата си с еукариотите – клетките, които съставляват растенията, животните и гъбите.

Източник:  Journal of Virology