Резултатът от сравнителното изследване е бил, че израелците, които са гледали първото видео, бавно са променили убежденията си за конфликта, след като са го гледали множество пъти.

Те са показали 30% по-висока склонност да преосмислят убежденията си за конфликта в сравнение с контролната група, която е гледала неутралното видео.

“Ние наистина вярваме, че в най-непреодолимите конфликти истинският проблем не е фактическата ситуация сама по себе си.

Според нас истински значимият фактор са психологическите бариери, които пречат на общностите наистина да идентифицират възможностите за мир,” коментира Проф. Халперин.

Независимо от всичко методът крие рискове от подводни камъни, като например експериментът да проработи наобратно и хората да повярват парадоксалните и абсурдни съобщения от внушението. Не трябва да се забравя и възможността хората да не се изложат на многократно повтаряна внушаваща информация, която силно да противоречи на убежденията им.