За да разберете как се формира полът на детето, ще трябва да си спомните училищните уроци по биология. Както знаем, всяка клетка се състои от два компонента: цитоплазма и ядро. То съдържа хромозоми - един вид "низове", които носят генетична информация. Всеки човек има постоянен брой - 46 хромозоми или 23 двойки. 22 от тях са еднакви както за мъже, така и за жени; що се отнася до 23-та, тя отговаря за пола: жената има две X хромозоми в тялото си, а мъжете имат X и Y.
По време на оплождането яйцеклетката и сперматозоида съдържат само една полова хромозома. Ако яйцеклетката X срещне сперматозоида X, след 9 месеца ще се роди момиченце. А в случай, че женската клетка е оплодена със сперматозоид Y, се получава момче.

Кой е по-бърз?

През 60-те години на ХХ век американски лекари откриват, че в зависимост от „пола“ мъжките клетки се държат различно."X-овете са малко по-големи от своите събратя и се движат по-бавно, а Y-еците са по-подвижни, но не са така издръжливи и често умират.

Сперматозоидите, носещи "момчето", бързо достигат мястото на среща с яйцеклетката, но ако тя не се появи в рамките на 48 часа, те умират. А сперматозоидите с "женски" хромозоми достигат до целта по-бавно и могат да изчакат освобождаването на яйцеклетката. Това откритие позволи на учените да формулират принцип, който увеличава шансовете на родителите да заченат бебе от желания пол.

Идеята е проста

Ако родителите искат момиче, тяхната интимност трябва да се случи 2 дни преди овулацията, а ако мечтаят за момче, то сексът трябва да съвпадне с това събитие. Този метод е особено удобен, ако освобождаването на яйцеклетката при жената се случва точно в средата на цикъла. Може да проследите кога настъпва овулация със специалните тестове, които се продават в аптеките

Снимка: Guliver /Getty

Жабешката диета

Един от първите, които се опитаха да се намесят в мистериозния механизъм за формиране на пола, беше френският учен Джоузеф Столковски. През 60-те години на миналия век той експериментира със средиземноморски жаби и установи, че щом към водата, където живеят, се добавят калиеви соли, се раждат повече мъжки. Ако тя се обогати е с калциеви соли, броят на женските ще се увеличи.

По-късно професорът продължи експериментите си върху животни и скоро, заедно с канадски и френски лекари, започна да изучава храненето на бременните.

Проучванията показват, че бъдещите майки, родили момчета, са били привлечени от храни, съдържащи калий, докато майките на момичета са предпочитали храни, богати на калций.

Следващите експерименти сочат, че под влияние на определено меню вагиналният секрет на жената се променя. А това по различен начин влияе върху активността на сперматозоидите с "женски" и "мъжки" хромозоми. Експертите предполагат, че в зависимост от продуктите, които жената предпочита и яде, яйцеклетката може сама да избере определен сперматозоид за оплождането си.

Друго мнение

Сред европейските учени има и мнение, че в различно време мембраната на яйцеклетката отделя различна - положителна или отрицателна - енергия, допускайки или отблъсквайки сперматозоидите X или Y. Въз основа на минимална информация от жената (възраст, кръвна група и т.н.). ), експертите съставят календар на дните, когато може да се случи зачеването на дете от един или друг пол.