В последните години учените откриват постепенно потенциалния терапевтични ползи от психиделични субстанции като псилобицина, който се намира в халюциногенните гъби или класическото ЛСД. Според учените изглежда, че тези вещества могат да рестартират мозъка при хора, които имат психически разстройства. Ново изследване хвърли интересна светлина върху процесите, които се случват в мозъка ни, когато приемаме ЛСД, и откри, че съществува връзка между него и симптомите на заболявания като хронична депресия и пост-травматично стресово разстройство. Според екипа, провел изследването, психиделични субстанции като ЛСД могат да помогнат на мозъка да развие определени типове активност, които могат да компенсират неподредените връзки в мозъка, които причиняват някои психически разстройства.

“Ние извършихме нов тип анализ, който се основава на разкодирането на данни от функционален ядрено-магнитен резонанс, и който разкрива невронната активност по напълно нов начин. Той показва активността като комбинация от хармонични вълни в мозъка, която ние нарекохме “конективна хармоника””, обяснява невроучения Селен Атасои. Учените са сканирали мозъците на 12 доброволци, разделени на групи, като някои са приемали умерени дози от ЛСД или плацебо медикамент. Учените са били особено заинтересовани от  начините, по които мрежите от активност са осцилирали според идентифицируеми модели. Тогава вълните ефективно са се хармонизирали една с друга, наподобявайки малко моделите на звуковите вълни, които са генерирани от музикален инструмент. “Установихме, че ефектът на ЛСД върху мозъка е донякъде сходен с ефекта на джаз импровизациите”, коментира Атасои.