Един ден кръвните тестове могат да изместят ултразвуковото изследване като по-евтин и по-ефикасен начин за определяне на възрастта на плода, твърдят учени. Ако се търси доказателство за генетичната активност в кръвта на майката може да се окаже възможно не само да се определи с голяма точност датата на раждането, но и да се определи дали има риск от това бебето да се роди преди термина. Международен екип от учени е демонстрирал как е възможно да се открият и идентифицират фрагменти от РНК, които са свързани с развитието на детето, докато е в утробата на майката, по евтин и неинвазивен начин.

“Ние прекарахме много години в опити да разберем проблема с преждевременното раждане, и това е първият истински успех в областта от много време”, обяснява Мадс Мелби, председател на института Статенс в Копехнаген, Дания. Близо едно на всеки десет раждания в държави като САЩ са преждевременни, които рискуват усложнения и водят до увеличаване на процента от детска смъртност. Доброто разбиране на рисковете може да спаси огромен брой деца.