Ако някога сте попадали на статии за броя на колониите бактерии, които живеят в тялото ви и по него, вероятно ви е направил впечатление шокиращото твърдение, че броя на микробните клетки надвишава броя на човешките клетки във вашето тяло в съотношение 10 към 1. Но ново мета-изследване, което е анализирало много внимателно данните, събрани от множество други изследвания в продължение на над 4 десетилетия, всъщност разрешава тази хипотеза веднъж и завинаги. Съотношението не е толкова драстично, а е много по-близо до 1.3 към 1.

Средно-статистическото човешко тяло дава дом на трилиони микроби. Но това не е цялата история, разбира се. Екипът на д-р Мило е установил, че микробните клетки в тялото ни са около 39 трилиона, съпоставени с 30 трилиона клетки, а не 100 трилиона, колкото се е смятало преди. Екипът е отчел предишни погрешни генерализации на данните за броя на бактериите в човешките вътрешности и особено в дебелото черво. Те са открили, че досегашните оценки са били изключително завишени.