Китайски учени са изолирали няколко антитела, които според тях са "изключително ефективни" в блокиране на способността на новия коронавирус да прониква в клетките, съобщи Ройтерс. Откритието би било полезно за лечението и предотвратяването на COVID-19.

Чжън Линк от Университета Цинхуа в Пекин казва, че лекарство, изработено от антитела като откритите от екипа, може да бъде използвано по-ефективно от досега изпробваните методи, включително и "граничното" лечение с кръвна плазма. Тя съдържа антитела, но е ограничена от кръвната група на пациентите, пише БТА.

В началото на януари екипът на Чжън и група изследователи от Трета народна болница в Шънчжън започват да анализират антитела от кръвта на възстановили се от Ковид-19 пациенти, като са изолирали 206 моноклонални антитела, показали силно изразена способност да се свързват с протеините на вируса. След това бил проведен друг тест, за да се установи дали тези антитела наистина пречат на вируса да прониква в клетките, поясни Чжън в интервю за Ройтерс.

Измежду първите двадесетина изследвани антитела, четири можели да блокират проникването на вируса, като две от тях били "изключително добри" в това отношение, каза ученият.

Екипът му сега работи върху това да определи кои са най-силните антитела и вероятно ще ги комбинират, за да ограничат риска от нова мутация на коронавируса.

Чжън е публикувал резултатите онлайн, търси партньори и се надява антителата да бъдат изпробвани върху хора след шест месеца.