Назалната слуз е нещо нормално. Когато се разболеете и започнете да отделяте повече от нормалното, не е нужно да сте учен, за да се досетите, че е време да отидете на лекар, пише Science Alert.

Това, което не знаете обаче е, че съдържанието й, включително цветът и текстурата, могат да разкрият доста неща за вашето здраве.

Както най-новият епизод на American Chemical Society's Reactions обяснява, назалната слуз съдържа огромно количество клетки и компоненти, борещи се с бактериите, които могат да се отразят на външния й вид и да ни подскаже какво реално прави имунната ни система в момента.

Да започнем с „добрите“ сополи. Нормално течащите сополи с по-ясна консистенция са характерни за нормалното и здраво тяло. Дори и да излизат повече, отколкото бихте искали, няма повод за притеснение – най-вероятно имунната ви система се справя добре.

Ако назалната слуз обаче придобие бял или жълт цвят (или започне да се сгъстява), това е признак, че белите кръвни телца в нея са по-голямо количество от обикновеното. Може би е време да останете малко вкъщи, да си починете и да се хидратирате добре. По този начин ще дадете шанс на имунната си система да овладее нещата.

От друга страна, зелените сополи показват, че нещата наистина са се усложнили. Този цвят се предизвиква от наличието на зеленикавия ензим миелопероксидаза, който спомага за образуването на мощни имунни клетки, наречени неутрофили.

Ако имунната ви система (и вашите сополи) са пълни с тези клетки, то имаме лоши новини за вас – тялото ви най-вероятно вече се бори с ефектите на настинката или грип.

Вижте видеото по-долу за още подобна любопитна информация.