Човек обикновено не усеща биенето на сърцето си. Но често при физически натоварвания или в стресови ситуации сърцето започва да бие учестено, нарушавайки привичния си ритъм. Може да се появи рязка слабост, да се учести дишането, да се увеличи потоотделянето. Такова състояние се нарича аритмия.

Как да помогнем на своето сърце да се върне в нормалния си ритъм, ако нямаме възможност да се обърнем към специалист, а нямаме под ръка и нужните ни лекарства?

Можем временно да „успокоим” аритмията на сърцето, като използваме простите методи, които са приведени по-долу.

1.Използвайте дишането.



Вдишайте дълбоко и задръжте дишането. За това е необходимо известно усилие. Задръжте дишането за 5-10 секунди.

Издишайте бавно, стараейки се да издишвате въздуха на порции през устните, оформени като тръбичка.

Тази процедура трябва да се повтори няколко пъти.

Даденият способ ще позволи да се активира парасимпатиковият дял на вегатативната нервна система, което ще намали честотата на сърдечния ритъм.

2. Помасажирайте синокаротидната зона.



Синокаротидната зона се намира в областта на шията под долната челюст, в мястото, където сънната артерия се разделя на вътрешна и външна. Тази зона участва в регулирането на артериалното налягане и нормализиране на честотата на сърдечните съкращения.

За масажиране на синокаротидната зона се използва палецът на ръката, с който меко се натиска върху дадената област в продължение на 3-5 минути –  първо от едната страна на шията, после от другата.

3. Внимателно натиснете очните ябълки.



Ако нарушението на сърдечния ритъм не е свързано с патологично заболяване на сърцето, а се е получило вследствие на стрес или  физическо претоварване, то може да се приложи достатъчно прост метод за нормализиране на сърцебиенето.

За това е необходимо с втория и третия пръст на ръцете в продължение на минута да се натискат внимателно очните ябълки.

При необходимост действието да се повтори.