Мозъкът може да пренапише емоциите, които свързваме с определени добри или лоши събития, твърдят учени на базата на опити с мишки.

Тази способност на паметта е използвана клинично, за да се лекуват психични заболявания, но механизмите в мозъка, които позволяват въпросната промяна в емоционалния регистър, остават неясни.

Резултатите разкриват, че взаимодействието между хипокампуса – мозъчна зона с важна роля за запаметяването, и амигдалата, за която се смята, че е нещо като камера за складиране на позитивни и негативни реакции, е по-гъвкаво, отколкото се смяташе досега.За да стигнат до тези заключения, учените инжектирали протеин от чувствително към светлината водорасло у две групи мишки от мъжки пол. След това проследили формиране на спомен в реално време, който активирали повторно по своята воля с помощта на светлинни импулси.

На някои гризачи било разрешено да поиграят с женски, за да мат позитивен спомен, докато други били подложени на неприятен електрически шок. След това учените накарали гризачите да съживят тези спомени, като същевременно сменили ролите им - мишките, които имали приятен спомен от срещата си с женски, били подложени на електрически шок, докато другите били приятно изненадани, че срещнали партньорки. Ефектът от новия експеримент надделя над първоначалната емоция.