Експерименти с млади и възрастни плъхове с най-различни бъбречни заболявания, проведени от руски учени, показват, че ако ограничим калориите в храната, ще повлияем на здравето на нашите бъбреци.

Изследователите са искали да проверят по какъв точно начин бихме могли да защитим този ключов орган (чиято цел е да филтрира кръвта и да отделя токсичните вещества под формата на урина) не само в младежка, но и в напреднала възраст. Проучването им показва, че дори и бъбреците да са увредени, ако ограничим калориите, ще настъпят положителни промени.

Дори и кратко ограничение от порядъка на 2 месеца ддовежда до положителни изменения в клетките -  подобрява се дейността на митохондриите, намалява окислителният стрес.

Тъй като във възрастните клетки вече много неща не функционират толкова ефективно, както при младите, възрастният организъм се нуждае от по-продължителни периоди на ограничаване на калоричното хранене, за да постигне необходимите защитни свойства, подчертават авторите на проучването.

Каква е следващата стъпка? Учените възнамеряват  да внедрят нов метод в клиничната практика и да разработят препарати, които въздействат на тези молекулярни каскади в клетките на организма, както и ограничаването на калоричното хранене.

Резултатите от проучването са публикувани в Aging.