Китайски учени са изследвали причинно-следствените връзки между човешкия микробиом и дълголетието и са установили, че някои видове микроби са свързани с повишени или понижени шансове за дълголетие, съобщи Синхуа.

Въпреки че предишни изследвания разкриват връзката между човешкия микробиом, и в частност чревната микробиота, и дълголетието, тяхната причинно-следствена връзка оставаше неясна, пише БТА. Авторите на настоящото изследване от различни китайски висши учебни заведения са използвали Менделова рандомизация, базирана на проучвания за пълногеномно търсене на асоциации, за да открият причинно-следствените връзки между човешките чревни и орални микроби и дълголетието.

Изследването, публикувано в списание "Сайънтифик рипортс", установява, че някои защитени от заболяване групи чревни микроби са свързани с повишени шансове за дълголетие. Оказва се също, че други чревни микроби, като патогена на колоректалния рак, са отрицателно свързани с дълголетието.

Изследователите са установили още, че генетично дълголетните индивиди е по-вероятно да имат по-големи количества от определени групи микроби като Prevotella и Paraprevotella и по-малки от видове като Bacteroides и Fusobacterium.

Столетниците генетично имат по-ниско чревно микробно разнообразие, но не се наблюдава разлика в микробите в устната кухина в сравнение с други възрастови групи, според изследването.

Авторите му освен това предполагат, че е необходимо да се контролира преместването на паразитните микроби между различни части на човешкото тяло, за да се подобрят шансовете на хората за дълъг и здравословен живот.