Приблизително 2 месеца, след като бе изстреляна, сондата „Паркър“ на NASA се превърна в първия създаден от човечеството обект, който се приближавал най-близо до Слънцето. В понеделник тя се намираше на 42,73 милиона километра от нашата звезда, като по този начин подобри предишния рекорд, поставен от американо-германската сонда "Хелиос 2" на 2 април 1979 година.

„Паркър“ разби и още един рекорд - за най-бърз космически апарат с относителна скорост спрямо Слънцето. Предишният рекорд от 246 960 километра в час беше поставен от сондата "Хелиос-2" през април 2016 г. „Паркър“ успя да развие 248 228 км/ч или 0,00023 пъти скоростта на светлината.

Нещо повече - на 5 ноември сондата би трябвало да се "гмурне" във фотосферата на Слънцето - тази част от звездата, която остава да се вижда от Земята при пълно слънчево затъмнение. Първите данни от мисията се очакват през декември.

„Паркър“ бе изстреляна на 12 август. Нейната мисия е да направи безпрецедентно проучване на Слънцето. Тя ще премине на около 6,4 милиона километра от повърхността на нашата звезда, което е 7 пъти по-близо от апарата "Хелиос 2" през 1972 г. Станцията ще се окаже по-близо до звездата ни и от планетата Меркурий.

Източник: iflscience