Всички сме виждали великолепни фотографии на нашето Слънце - както от земята, така и от телескопи в Космоса. Сега обаче NASA успя да го заснеме и от вътрешността на неговия най-външен и силно разреден слой на атмосферата (или корона) благодарение на сондата "Паркър". Никой друг космически обект не се е доближавал толкова много до Слънцето. А това е само началото.

Когато сондата прави тази невероятна снимка по-горе, тя се е намирала на около 27,2 млн. км от повърхността на Слънцето. На пръв поглед разстоянието изглежда голямо. Имайте предвид обаче, че самата Земя е на около 150 млн. км от Слънцето, докато Меркурий (най-вътрешната планета във Слънчевата система) - на 58 млн. км.

На снимката ясно се виждат два джета от слънчев материал, известни като коронарни струи. Яркото петно в далечината е Меркурий, а черните точки са артефакти за корекция на фона.

Тази GIF анимация показва  данни от космическия апарат на НАСА STEREO-A заедно с местоположението на сондата Паркър, която лети през външната атмосфера на Слънчевата система през първата фаза на срещата си със Слънцето през ноември 2018 г. Източни: NASA/STEREO

"Паркър“ бе изстреляна на 12 август. Нейната мисия е да направи безпрецедентно проучване на Слънцето. Тя ще премине на около 6,4 милиона километра от повърхността на нашата звезда, което е 7 пъти по-близо от апарата "Хелиос 2" през 1972 г. Станцията ще се окаже по-близо до звездата ни и от планетата Меркурий.

Източник: Earthsky.org