Има много начини, по които Земята може да приключи пътя си. Може да се удари с друга планета, да бъде погълната от черна дупка или да бъде унищожена от астероиди. Наистина, не можем да кажем със сигурност кой ще бъде фаталният сценарий за нашата планета.

Но едно е сигурно. Дори Земята да прекара остатъка от еоните си избягвайки всички атаки и опасности, включително нашите собствени ядрени апокалипсиси, ще дойде ден, в който нашето Слънце ще ни унищожи.

Джулиън Скъдър, астрофизик от Университета в Съсекс, обяснява, че този ден може да дойде по-рано, отколкото сме си мислили. За всеки милиард години, в който Слънцето изгаря водород, то става с около 10 процента по-ярко. И докато 10 процента може да не ни изглеждат много, тази разлика може да бъде катастрофална за нашата планета.

“Прогнозите за това, какво точно ще се случи със Земята докато Слънцето стане с 10 процента по-ярко в течение на следващия милиард години, са неясни. Но до голяма степен е ясно, че нарастващата топлина от слънцето ще причини изпаряването на повече вода от повърхността и ще се задържи в атмосферата. Тогава водата ще започне да действа като причина за парников ефект, който ще улови още повече пристигаща топлина и на свой ред ще ускори изпаряването.”

Преди изобщо да изчерпа запасите си от водород, силната енергия на Слънцето ще бомбардира нашата атмосфера и ще “разцепи водните молекули, като позволи водата да избяга като водород и кислород, евентуално водейки до пълното изсушаване на Земята,” казва Скъдър.

Но кой знае, може би преди това Земята ще бъде нападната от извънземни нашественици.