Значи мислите, че човечеството ще оцелее в следващия един милиард години?

От изобретяването на ядрените оръжия насам стоим на косъм от минутата на Страшния съд. Фактът, че те се намират в ръцете на групичка съмнителни „избраници”, държи стрелката на часовника опасно близо до полунощ, пише бившият американски военен Джеф Кей за Gizmodo.

Изпускаме промишлени отрови в атмосферата само от около 150 години, а ефектите вече се виждат и вършат поразии с климата.

Прекомерната употреба и злоупотреба с антибиотици е създала няколко вида устойчиви зарази, които не могат да бъдат унищожени с нормални методи, докато арсеналът ни от ефективни антибиотици все повече се свива.

В последните 600 милиона години (доста по-малко от предложения тук милиард) не само, че всяко едно многоклетъчно същество е направило дебюта си върху лицето на планетата, но и 99 процента от всички са изчезнали.

От космическа гледна точка минутите ни са преброени. Между възможността за избухвания на гама лъчи, астероиди и комети, наистина е удивително, че още сме тук.

Един милиард години е много време. Един милион години дори е много време - достатъчно, за да може човекът да еволюира от хомо еректус до днешния хомо сапиенс.  Преди 65 милиона години е приключила ерата на динозаврите, от които само някои видове (птиците) са оцелели до днес.

Смята се, че животът на Земята може да издържи само около милион години с едно дружелюбно настроено Слънце, което, остарявайки, става все по-горещо. Земята и Слънцето може да са още на средна възраст, но имайки предвид, че животът на Земята (с изключение на бактериите) го има само от около една трета от това време, много е вероятно да сме били само фаза (не просто ние, животът като такъв).

Могат ли технологиите да напреднат достатъчно, за да ни спасят, заедно с останалите живи същества, такива, каквито ги познаваме? Възможно е. Но трябва да се случат няколко неща.