По всичко личи, че в нощта на 21 срещу 22 ноември ще имаме удоволствието да се насладим на кратък, но доста интензивен звезден дъжд.

Т.нар. Алфа-Моноцеротиди не са сред най-известните метеорни потоци (и не само защото са трудни за произнасяне). През повечето години те рядко могат да се различат на фона на нощното небе, но 4 пъти през XX век направиха истинско шоу.

Самият метеорен поток трае приблизително 10 дни и обикновено дори по време на неговия пик (22 ноември) се виждат по приблизително 3 падащи звезди на час. Ако прогнозите се окажат верни обаче, тазгодишното явление ще бъде кратко, но впечатляващо. В рамките на 15 минути (максимум 40), ще паднат близо 100 метеора. За жителите на Европа уреченият час е 6:15 сутринта на 22 ноември.

Предсказването на подобни метеорни изблици е много трудно. Повечето астрономи предричаха, че през 1998 г, или 1999 г. Леонидите ще бъдат зрелищни, а малцина познаха, че през 2001 г. ще се разиграе истинско шоу - именно тогава хиляди метеори на час бяха видими в небето над САЩ.

Съзвездието Еднорог е много бледо, но се намира между най-ярките звезди на небосклона. Изглежда метеорният поток идва от района на най-ярката му звезда (долу вляво). Източник: IAU and Sky & Telescope magazine (Roger Sinnott & Rick Fienberg) CC-by-3.0

Сегашната прогноза за Алфа-Моноцеротидите е направена от Питър Дженискенс, който успешно позна, че 1995 г. ще бъде особено активна за тях на базата на движенията на облаците от частици, оставени от комета. Финландският астроном Еско Литинен също споделя мнението му. Смята се, че Земята е напът да премине през особено гъста секция от опашката на неизвестна комета, която е източник на метеорния дъжд. Същите условия бяха налице и през 1995 г., когато в рамките на час можеха да бъдат видени 400 метеора.