НАСА е все по-близо до откриването на извънземен живот, след като техен робот доказа, че е възможно микроби да се приспособяват към най-бруталния климат на Земята, сочи ново изследване, цитирано от bTV. Роувърът, който ще бъде изпратен съвсем скоро на Марс беше тестван в чилийската пустиня. Това е мястото, което най-много се доближава до бруталните условия на Червената планета.

Целта на този робот е да взима проби по-надълбоко в почвата от всички предишни, които изследваха само повърхността на Марс.

Тестовите проби изглеждат обещаващи. Новата машина е открила малки групи от микроби, които са се приспособили да живеят в долен слой на иначе стерилната пустинна почва. Самият факт, че подобни организми са били открити в пустинята Атакама в Чили само по себе си е откритие, защото това доказва, че е напълно възможно микроби да се приспособят към тежки условия на живот. Учените смятат, че ако роувърът открие живи организми на Червената планета е много възможно те да са почти идентични с тези в Атакама.

“Почвата в пустинята е изключително суха, тъй като там не вали цели десетилетия. На повърхността тя е изложена на много висока радиация, а самият състав на почвата е много солен. Това са условията, който най-много се доближават до марсианската почва”, пояснява проф. Стивън Пойнтинг от Йейл.

За момента новата машина копае на около 80 см дълбочина, но за бъдещи мисии на Марс тя ще достига до 2 метра под горния слой почва.