На тези снимки далечният свят Ултима Туле прилича на снежен човек

03 януари 2019 г., 12:03
263

Всички данни от сондата New Horizons ще бъдат получени през следващите 2 години. Те ще дадат информация как са се образували подобни ледени обекти заедно с останалите от Слънчевата система преди 4,5 милиарда години. Източник: NASA

NASA показа най-новите снимки на Ултима Туле - най-далечния космически обект, изследван някога. Този леден обект, намиращ се на 6,6 мрд. Км от Земята прилича на нещо, което спокойно би могло да бъде оприличено със снежен човек. Ултима Туле се намира на около 1,6 мрд. км отвъд Плутон. Скалата е дълга 32 км и се състои от две слепени сфери. Според учените те са се сформирали преди милиарди години - в зората на Слънчевата система. Долната и по-голяма сфера е кръстена Ултима, докато по-малката - Туле.

Реално сондата New Horizons е била едва на 3500 км от повърхността на космическия обект по време на заснемането на тези кадри.

"Това е най-далечния свят, достиган в човешката история - коментира д-р Алън Стърн от екипа на NASA. - Той е по-далече от Плутон, отколкото е Сатурн от Земята. Пък и това е първото изследване на първичен обект от пояса на Кайпер. Засега няма други проекти, които да предвиждат пътуване до този район на Слънчевата система. Това означава, че първият рекорд едва ли ще бъде разбит през следващите десетилетия, докато вторият ще остане вечен.