Когато на нощния небосклон се появи някой по-голям метеор, възможно ли е всъщност да го чуете как преминава, пита Live Science? Свидетелствата на хора, които твърдят, че са чули издавания от метеори звук, изобилстват през вековете. Още през 817 г. в Китай е наблюдаван голям метеорен дъжд, който според мнозина свидетели издава съскане и бръмчене. Подобен феномен е регистриран и през 1719 г., когато огнено кълбо преминава в небето над Англия. Астрономът Едмънд Халей тогава пише, че са били регистрирани много съобщения за това как минавайки по пътя си, метеорът очевидно е съскал.

Самият Халей, който е откривател на известната Халеева комета, обаче остава скептичен към тези данни. Той счита, че това са продукти на въображението и че ако отдалечен метеор изобщо издава звук, той ще достигне до нас след като метеора е преминал, а не едновременно, тъй като звукът пътува много по-бавно от светлината.

През 1978 г. голям метеор минава над щата Нов Южен Уелс в Австралия и местните медии буквално са залети от разкази на хора, твърдящи, че са чули метеора.

При движението си метеорите изпускат електромагнитна радиация във видимата част на спектъра, но фактът, че освен това изпускат много нискочестотни радио вълни (VLF), които попадат под 30 килохерца,