Микроби, вируси и гъбички трябва да са първите колонизатори на Марс

03 октомври 2019 г., 18:32
111

Когато започнат да се размножават, микроорганизмите ще променят състава на атмосферата и релефа на планетата и по този начин ще я направят по-пригодна за заселване на хора, смятат учените.

Снимка: mr.Timmi / Shutterstock

Преди да заселим Марс с хора, трябва да колонизираме Червената планета посредством микроби, вируси и гъбички, категорични са учени от Югоизточния университет Нова във Форт Лодърдейл, Флорида.

Тяхната идея влиза в пряко противоречие с установените през годините принципи, които не допускат замърсяване на която и да е планета. Всеки път, преди дадено оборудване да бъде изстреляно в Космоса, то минава през щателна санитарна обработка. Само по този начин учените могат да се уверят, че ще запазят изследваната среда в първоначалния ѝ вид. В този ред на мисли, ако напълним Марс със земни организми, най-вероятно ще попречим на търсенето на признаци над древен живот.

Учените обаче твърдят, че колонизирането на Марс без помощта на микроорганизми ще е невъзможно. Те смятат, че особено подходящи ще бъдат екстремофилите - организъм, обикновено едноклетъчен, който вирее или изисква „екстремни“ условия – т.е. над оптималните за растеж и размножаване на повечето от мезофилните земни организми.