Ново доказателство от Mars Reconnaissance Orbiter на NASA, разкри, че на Марс са съществували цели мрежи от езера и потоци, захранвани от топящ се сняг и то много по-късно, отколкото учените смятаха досега.

След анализ на снимки на северния регион на Марс, учени издигат хипотезата, че на планетата е имало “огромно количество вода” грубо около милиард години след като сме мислили, че “мократа ера на Марс” е приключила. И това означава, че може да е била подходяща за развитието на микробен живот за много-подълъг период, отколкото сме предполагали досега.

“Ние открихме долини, които са пренасяли водата във водни басейни,” казв а един от учените в екипа, Шарън Уилсън от Смитсониън. “Няколко водни басейни са се напълнили и са преляли, което показва, че е имало значително количество вода по това време.”

Като анализирали 22 кратера в областта, екипът датирал съществуването на езерата и басейните между 2 и 3 милиарда години назад. Това е много след като учените предполагаха, че атмосферата на планетата е била изгубена и нейната вода е била замръзнала.