Ето как да гледате на живо кацането на апарата InSight на Марс

21 ноември 2018 г., 15:20
521

На 26-и ноември InSight ще приключи 7-месечното си космическо пътешествие и ще започне своята научна работа, която ще продължи най-малко 2 години. Апаратът разполага с множество сложни инструменти, които ще позволят извършването на разнообразни експерименти на повърхността на Марс. Учените планират да вземат проби от няколко предварително избрани местности в желанието си да разберат повече за начина, по който се е формирала планетата.

Източник: NASA

Ако всичко върви по план, на 26 ноември NASA ще приземи спускаемия модул InSight на Марс. Искате да наблюдавате събитието на живо? Няма проблеми – можете да го направите чрез NASA TV (вижте видеото по-долу).

Първото от няколкото предвидени предавания ще започне още днес – на 21-и ноември – от 20:00 ч българско време. То ще ни разкаже повече за инженерните характеристики на апарата. Второто (час по-късно) ще бъде посветено на научните цели и инструменти на InSight.

Официалната пресконференция преди приземяването ще бъде излъчена на 25-и ноември от 20:00 ч българско време, а на 26-и ноември кацането ще започне в 21:00 ч българско време и ще продължи час и половина.

Източник: NASA

Не трябва да забравяме обаче, че заради проблемите на междупланетната комуникация NASA няма да знае на мига дали кацането е било успешно. Можем да очакваме официална пресконференция по въпроса на 27-и ноември не по-рано от 01:00 ч българско време.