Екип от чешки учени, ръководен от 29-годишния Ян Лукачевич от факултета по природни науки към университета в Прага, започна провеждането на уникален експеримент, наречен „Марсонавт“.

Неговата цел е отглеждането на растения в екстремни условия, сходни с тези на Червената планета.

Експериментът стъпва върху основите на т.нар. аеропониката – метод, позволяващ отглеждането на растения във въздуха. При това без почва и с ограничено до минимум използване на вода. Самите растения растат хоризонтално от вертикална секция.

Снимка: Globe Guide Media Inc / Shutterstock

Те се разполагат едно върху друго, като по този начин се пести пространство.

Изследователите, които са тествали различни режими на температурни и светлинни промени, вече събраха първата си „марсианска“ реколта. Те успяха да отгледат успешно репички, босилек, синапено цвете, салати и мента.

„Продукцията ни е със страхотен вкус, тъй като се развива в контролирана среда, изобилстваща от питателни вещества“, коментира Лукачевич. Според него следващата реколта ще бъде от ягоди.

Най-голямото предимство на новия метод е, че той използва 95 % по-малко вода в сравнение с традиционното отглеждане на растения. Той пести място, което успешно може да се използва в градските зони.

Източник: Ройтерс