Здравословен пътеводител в сезона на изобилието

16 септември 2016 г., 16:16
629

Снимка: Shutterstock

Ако сте истински чревоугодник, есента е любимият ви сезон. Има от всичко и всичко е вкусно. Реколтата е събрана, природата щедро е изляла богатствата си, цялото животинско царство събира храна за зимата и човекът не прави изключение.

1. Не се чудете, че ви се яде повече

Вие не искате да трупате мазнини, но тялото не пита. То си знае, че идва зима и прави каквото природата го е научила. Като правило в студено време човек яде по-калорични храни.

Климатът и атмосферните условия оказват своето влияние върху нашите потребности от енергия. Ако ни е студено и се намираме в слабо затоплено помещение, тялото има нужда от по-калорични храни за сметка на енергията, която не ни достига.

2. Как се справите с повишения апетит

Стойте на топло. Облечете се по-дебело. Ако ви е студено и сте гладни, първо се стоплете. Вземете топла вана. Не се измъчвайте с глад, но се опитайте да подбирате по-нискокалорични храни. Чаша топло обезмаслено мляко засища глада и затопля тялото.

Чувството на студ е доказателство, че организмът изразходва калории и черпи енергия от собствените си ресурси. Но ако чувствате, че нискокалоричните храни не ви „стоплят“, спомнете си за супите. Без застройка или сметана, с по-малко сол.

3. Ако продължава да ви се яде мазна храна

Значи тя е необходима на организма. В този случай е добрият избор са мазна риба и ястия с растително масло. За обменните процеси този вид мазнини е по-полезен отколкото животинските.

4. Полезните храни през есента

Не пренебрегвайте картофите. Те съдържат много калий и витамин С. Сварените с кората картофи са вкусно, питателно и нискокалорично ястие. Не трябва да се забравя и киселото зеле, съдържащо много витамин С и малко калории. За похапване между храненията подходящи са суровите моркови и ябълките. Есента е време за топла храна, включваща всички ценни и достъпни продукти в необходимото количество.

5. Храните, които гонят есенната депресия

Късите и дъждовни дни обикновенно влияят зле и на настроението ни, което може да доведе известната „есенна депресия“. През есента в организма намалява съдържанието на серотонин и затова с удоволствие консумираме продукти, съдържащи захар, които повишават неговото ниво. Настроението си временно се подобрява, а теглото трайно се покачва. Ограничавайте сладкото и се движете. Излетите в природата и спортът са много по-ефективен начин за борба с лошото настроение от тортите и сладоледа. А ползите за здравето са очевидни.

Ключови думи:
Коментари