За дългите крака на мъжете

07 ноември 2019 г., 13:44
1421

Ollyy / Shutterstock

Оказва се, че дългите крака на мъжете правят собствениците им по-привлекателни за жените. Но не става въпрос само за това, колко е висок един мъж.  Всъщност, тайната се крие в съотношението между дължината на краката и общата височина. И онези мъже, които са с малко по-високо съотношение между дължината на краката и общата си височина, се харесват повече на дамите.

Според екипа, провел изследването, истинската причина за това е, че крака с подобна роля в съотношението са признак на генетично здраве. За целите на тяхното изследване на над 800 хетеросексуални жени са били показвани серии от компютърно генерирани снимки на мъже с малко различаващи се дължини на ръцете и краката. И докато малко по-дългите ръце не са повлияли особено на привличането, малко по-дългите крака са били очевиден победител, са показали резултатите.

Важно е обаче краката да не са твърде дълги, а само една идея малко по-дълги от нормалното, защото много дългите крака са били свързани с генетични проблеми. Авторите на изследването обясняват своите резултати по следния начин:

«От перспективата на еволюционната биология, привлекателността на даден човек отразява биологическото му здраве и това, доколко е подходящ като партньор по отношение на способността му да се приспособи към средата и да се възпроизведе в нея. Партньор, който е физически и генетично здрав, е по-вероятно да бъде по-успешен в това да осигури ресурси, грижа и защита на семейството. И е по-малко вероятно да пренася вредни патогени, освен очевидния плюс, че ще успее да предаде добрите си гени на поколението».

Psy Blog