Възползвайте се от „стратегията на таралежа“
Много компании пилеят ресурсите си, опитвайки се да успеят в различни области, а има пазарни лидери, които се фокусират върху едно нещо.
Но как това може да ви помогне лично?
Стратегията на таралежа
Има една притча за хитрата лисица, която всеки ден правела нещо ново, завръзвала познанства с животните в гората, търсела плячка и била сигурна, че за нея всичко винаги ще се нареди добре. А един ден, когато се запознала с таралежа, се опитала да го схруска за вечеря. Така „опитала“ и бодлите му, които раздрали муцуната й. Това се случило, защото мълчаливият и безобиден таралеж насочил енергията си към най-важното за момента - самозащитата. И благодарение на това оцелял.
На пазара на труда често можем да видим компании, които са избрали стратегията на лисицата. Те не създават собствени продукти, а само препродават китайски стоки.
Така постигат краткосрочни печалби, но могат да изчезнат от пазара по всяко време, ако търговските условия се променят.
Има и други, които залагат на стратегията на таралежа. Те създават уникални и висококачествени продукти и развиват собствената си търговска марка; хората купуват техните неща, независимо на кой пазар се продават.
Много блогъри също могат да бъдат разделени на „лисици“ и „таралежи“. Някои избират конкретна ниша и правят марка от името си, други сменят темата и името на акаунта по 10 пъти, стига да отговаря на съвременните тенденции.
Психолозите смятат, че стратегията на таралежа може да бъде по-ефективна.
Ако сте уверени и упорито преследвате и защитавате идеята си, може да намерите своята ниша и да постигнете успех, като учените Зигмунд Фройд, Чарлз Дарвин, Алберт Айнщайн.
Пътят към успеха
С течение на годините пазарът на труда се измести към хората „лисици“. Тъй като технологиите се развиваха бързо, мнозина не знаеха към каква професия да се насочат, често сменяха работата и сферите на дейност.
Не напразно те се опраделят като „изгубеното поколение“, което дори на 40 години не знае какво иска от живота.
След тях се появи поколение „зумери“, сред които има досто хора с повърхностни познания.
Съвременните тийнейджъри се интересуват от всичко по малко, но не достигат нивото на експерт в нищо.
Психолозите смятат, че бъдещето принадлежи на тези, които имат добри познания и дълбоко разбиране по дадена тема.
Направете малък тест
Как да разберете какво може да ви донесе успех?
Задайте си три въпроса и напишете отговора на хартия:
- Какво най-много обичате да правите (избройте няколко дейности, като рисуване, посещение на музеи, програмиране и гледане на филми)
- В какво можете да бъдете най-добри в света, какво правите най-добре? (тук също можете да опишете всякакви дейности, в които бихте могли да се справите по-добре, ако положите малко повече усилия)
- Какво може да ви донесе материални ползи? (което можете да материализирате, като отворите собствен бизнес или получите работа по тази специалност)
След това нарисувайте три кръга, които трябва да се пресичат в центъра. Във всеки от тях напишете отговорите на въпроси 1, 2 и 3, като в пресечната им точка трябва да има отговори, които отговарят едновременно на няколко въпроса.
Така може да откриете, че вече имате нещо, което може да ви донесе високи доходи. Съсредоточете се върху тази област.
Продължава на страницата на Новите родители