Някои хора се раждат чувствителни, способни да съпреживяват и да усещат настроението и емоциите на околните. Други нямат тези способности. Всичко това е заложено в гените, установи екип учени от лондонската университетска болница Queen Mary.
Всеки харесва добри, чувствителни и отзивчиви хора, но такива качества се изработват трудно, особено, ако на всяка крачка са сблъскваш с грубост, насилие и жестокост. Нещо характерно за съвременния начин на живот.
Проучването на британските учени показа, че чувствителността е заложена в гените, но също така се развива с възпитанието и при натрупване на определен жизнен опит.
Едни хора са по-добри и състрадателни от други. И 50% от тези различия се дължат на гените и се наследяват, пише The Daily Mail.

Това установяват учените след анализ на данни от 2800 еднояйчни и разнояйчни близнаци, които те проследили от раждането до 17-ата им годишнина.
Учените установили, че хората, които генетично са по-чувствителни, са близо 5 пъти повече отколкото се е предполагало досега. Предишни проучвания твърдяха, че едва 10% от човешката доброта и чувствителност е заложена в гените.

„Хората се различават един от друг по степента си на чувствителност, заради натрупания жизнен опит, но и заради въздействието на този жизнен опит върху нас. Учените винаги са допускали, че чувствителността има генетична основа. За първи път обаче ние реално успяхме да оценим какъв съществен процент от нея дължим на гените си“, обяснява авторът на проучването проф. Майкъл Плес.

Новите родители