3. Продуктовият маркетинг е също толкова важен, колкото и самият продукт

За съжаление, историята помни много случаи, в които по-добрият продукт е губил на големите пазари. Betamax, технически погледнато, беше по-силен от VHSMicrosoft Zune бе смятан за по-добър от iPod по ред причини, но никога не успя да прекърши пазарната мощта на Apple.

Дори продуктът ви да има всички екстри, най-лъскавия дизайн и да доставя най-добрата връзка, той пак може да се провали. Изправял съм се очи в очи с конкуренцията с ясната представа, че имаме най-добрия продукт, но въпреки това сме се сблъсквали с неуспех. Такива ситуации ни подсказват, че продуктовият маркетинг е също толкова важен, колкото самият продукт.

4. Не чакайте вечна лоялност от клиентите, ако не им дадете причина да ви бъдат верни

Най-сетне сте пробили на пазара, за вас се пишат добри рецензии, получавате финансиране, а клиентите ви се увеличават. Въпросът е как ще ги задържите? Една от най-честите грешки в бизнеса е да не подхранвате лоялността на клиентите, докато сте в процес на създаване на нов продукт. За щастие, в света на дигиталния бизнес има много начини да научите тази тънкост. Отношенията с клиентите са също толкова важни, колкото иновативността. Простички неща, като например поддържан профил в социалните мрежи, инфографики, полезни статии и други маркетингови методи, ще ви помогнат да сте свързани с клиентите и да им служите като съветник и мисловен водач в бранша си.

5. Това, което не правите, е също толкова важно, колкото това, което правите

Една от най-честите грешки и причини за неуспех на повечето иноватори е, че мислят прекалено много. Сред тях е и синдромът „100 баби – хилаво бебе”, резултатите от който са натруфен дизайн или продукт, претоварен от много приложения. С няколко думи, понижавате качеството и стойността на продукта. В друг случай, същият синдром може да забави процеса и да прати проекта в девета глуха. На много компании им се иска да бяха действали на принципа „просто и глупаво“, след като са осъзнали допуснатите грешки. Понякога най-добрият начин да пазите ценността и интегритета на продукта си, е да се въздържите от прекалено мислене и бурни реакции и да не зацикляте върху дизайна.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.