Компаниите твърдят, че търсят хора с уникални индивидуални характеристики, но всъщност търсят такива, които да се впишат в общото. Така човек се налага да моделира своята идентичност, за да пасне с останалите. И цитира един много показателен пример в историята. Американският президент Рузвелт настоявал преди всяка среща да е седнал зад масата. Така искал да изтласка на заден план факта, че е в инвалиден стол (през 1921 г. е повален от полиомиелит, в следствие на което се парализира от кръста надолу). Не искал хората да виждат това – щяло да засили усещането, че е различен от тях.

Осъзнаването, че това прикриване води до проблеми със самооценката на хората трябва да бъде в основата на новата политика на компаниите, настоява Йошино. Това, че всички крием важни неща за себе си с една единствена цел – да се впишем в общността – трябва да доведе до по-голяма толерантност и до по-голямо разбиране, заключава изследователят.

Автор: Гергана Лабова / Gnezdoto