Може би звучи като шантава терапия, на която хората ще се подлагат в далечното бъдеще. Но учени успяват да докажат, че на нашите предразсъдъци може да се влияе чрез това, което „научаваме”, докато спим.

Екип от изследователи от Северозападния университет, Илинойс, показват как нежеланите подсъзнателни усещания могат да бъдат модифицирани. Резултатите от еднократно направен експеримент са налице цяла седмица. Това откритие би било полезно в толкова много ситуации, но изследователите твърдо заявяват, че при подобни процедури е изключително важно да се спазва медицинска етика.

Проучването, публикувано в Science, се фокусира върху подсъзнателните убеждения, които всички имаме. Изследователите използват вече съществуващо онлайн проучване, наречено Project Implicit и организирано от учени от университета „Харвард”. Това начинание има за цел да тества какви са тенденциите на скритите предразсъдъци на хора от цял свят. Съобщават, че резултатите били едновременно неприятни и очаквани (например 80% от хората имат предубеждения към възрастните). Темите са разнообразни – пол, раса, възраст, религиозна принадлежност и т.н.