Той е напълно реален и изключително вреден. Всеки от нас е имал моменти в живота, в които се е съмнявал в собствените си способности и умения.

Лесно може да ви тласне по пътя на съмнението и да ви накара да се чудите защо сте получили важно повишение, вместо ваш колега, който смятате за по-компетентен, и да започнете да чакате с неохота момента, в който останалите ще ви разкрият като некомпетентен и неподготвен. Те вярват, че са успели да заблудят всички, че са компетентни, докато всъщност не са.

Синдромът на неудачника може да засегне абсолютно всеки, като дори най-интелигентните и успешни хора могат да станат негова жертва и да започнат да омаловажават личните си постижения, въпреки всички доказателства за техния успех.

В края на краищата, на всички ни се налага да се съобразяваме с вътрешния си глас и да внимаваме какво точно ни казва той. Така че, от ключово значение за вашия успех е да заглушите негативния си вътрешен глас.

Това са най-често срещаните форми, под които се проявява синдрома на неудачника, и начините, по които да се справите с тях:

1. „Не съм толкова компетентен/на, за колкото ме мислят.“

Този начин на мислене е вреден не само за вашето ниво на самочувствие , но и за професионалните ви отношения на работното място. Припомнете си последният случай, когато някой ваш колега е направил грешка или не е знаел отговора на някакъв въпрос. Освен ако не работите в една наистина токсична среда, то най-вероятно на вашият колега не е бил засипан от обиди и не му е било натяквано колко зле се е справил. Разберете до къде точно се простират границите на вашите способности и се научете да вярвате в себе си.

2. „Получих този пост, защото бях на правилното място в точното време. Най-вероятно някой друг би се справил по-добре добре с моята работа.“

Когато вътрешният ви глас изрече тези думи, вие трябва да си припомните как точно сте получили работата. Ако сте били наети в нова компания, помислите за всичкия труд и усилия, които сте вложили в подготовката си за интервюто и колко хора всъщност сте победили, за да спечелите желаната позиция. От друга страна, ако сте получили повишение, фокусирайте вниманието си над всичко, което сте постигнали, откакто сте започнали работа в компанията. Дори и наистина да сте били на правилното място в точното време, не забравяйте, че по-важният в случая е бил факта, че сте имали правилната подготовка и смелостта да поемете тази важни крачка.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.