2. Направете умствена крачка назад, за да прецените ситуацията, преди да предприемете каквото и да било действие. Това ще ви позволи да разберете, дали си заслужава да изчакате или да напуснете ситуацията. Ако срещу вас е непознат и не ви е грижа, дали ще го обидите, тогава просто се отдалечете. 

3. Не се съгласявайте с викащия, тъй като това насърчава бъдещи подобни изблици от негова страна. 

4. Спокойно отговорете на крещенето. Нека човекът срещу вас разбере, че няма да приемете викането като комуникация, независимо от ситуацията или проблема. Кажете това учтиво и спокойно и има по-голяма вероятност да срещнете положителна реакция или дори извинение. Някои хора дори не осъзнават, че крещят. Следващата стъпка е да поискате почивка от този човек.

5. Починете си от този човек. Може да се нуждаете от време, за да се успокоите, тъй като викането е накарало и вашият адреналин да се вдигне. Ако е познат, просто заявете това спокойно. Ако е някой важен човек, по-скоро задайте желанието си като въпрос.

6. Когато усетите, че вашите емоции са се успокоили, вече може да се върнете и да разговаряте. Дайте си време, за да обработите ситуацият. За някои ситуации, например за правни отношения, това може да отнеме няколко дни. Ако ви притискат крайни срокове, тогава използвайте някои успокояващи техники, като дихателни упражнения или визуализационни методи за по-бързо преодоляване на ситуацията. 

Ако викането е нещо обичайно за вашия опонент, може би е време да го помолите да седнете и обсъдите този проблем. Нека този човек узнае, как виковете му ви се отразяват и как това влияе върху връзката ви. Някои хора не знаят, как да променят поведението си. оже да им предложите професионална помощ като терапия, консултации или групи за управление на гнева. Не позволявайте това поведение да продължава спрямо вас.

Източник: Мениджър Нюз